miércoles, 28 de julio de 2010

Den 21: Návštěva

Dnešní den se mi moc moc líbil. Byl velmi pohodový a vůbec.
Ráno jsem vstala poměrně brzy (o čtvrt na deset), nasnídala jsem se (mléko s cereáliemi jako doma :) ), osprchovala jsem se a že půjdeme nakoupit. Mezitím co jsem se sprchovala zavolala Antonia Durán, že jde na fakultu filologie a že se tam zeptá, jak je to s tím předmětem, jak mu změnili jméno. A že jak to zjistí, že zavolá. Tož jsem zůstala doma, abych ji nepropásla. Pedro tedy šel nakoupit chleba, mleté maso do špaget a meloun. Já tedy mezitím uvařila kafe a umyla nádobí. Pedro se vrátil, Antonia nevolala. Pedro se ptal juanitky, kolik toho mletého masa koupit. Ona mu říkala, že pro tři lidi kupuje 250 gramů do těch špaget. Pedro si to ale nějak popletl a koupil toho masa asi tři čtvrtě kila = uplně mrtě. No tož sme toho kousek oddělali do těch špaget a kus sme toho ještě zamrazili. No což, budeme mět aspon na albóndigas (masové koule) na jiný den. :D No a jak si myslel, že to bude stát míň, vzal si málo peněz, takže si vzal ještě ode mě a šel znovu pro ten meloun. Antonia pořád nic. Nicméně jak dorazil s melounem, Antonia zavolala, že teda ten předmět se nejmenuje ani Introducción a la historia de la lengua espanola, ani Historia de la lengua espanola ale Historia del espanol. A ja se divila, proč mi ten předmět nevyjel ani na webu univerzity. :D :D heh :D :D No říkala, že mi hodiny, jména profesorů a třídy, kde se předmět vyučuje, poslala na e-mail, tak ať si vyberu, do které skupiny chci patřit a napíšu jí to. Tak jsem jí obratem odpověděla a yuhuuu už v tom mám pořádek! Takže už i vím, jaký budu mít rozvrh.
Budu mít takovýto:

Pondělí:
08:30 Espanol coloquial
11:30 Historia del espanol
13:00 Dialectología espanola
15:00 Literatura espanola (Desde 1975)
Úterý:
08:30 Espanol coloquial
11:30 Historia del espanol
13:000 Dialectología espanola
15:00 Literatura espanola (Desde 1975)
Středa:
Volnooo :) Uprostřed týdne, naprosto ideální. :)
Čtvrtek:
08:30 Sociolingüística del espanol
10:00 El espanol como lengua extranjera. Técnicas de composición oral y escrita
Pátek:
08:30 Sociolingüística del espanol
10:00 El espanol como lengua extranjera. Técnicas de composición oral y escrita

Pak jsme volali Belén, do toho jsme vařili a střídavě hlídali špagety a trochu uklízeli. Okolo půl čtvrté měla přijít Consoli s Marcelem na jídlo, návštěvu a tak, tož sme na ně čekali, takže než sme začali dělat jídlo sme čuměli na tv, kecali a tak.
Dodělali sme špagety, nachystali stůl a Consoli byla tu. Marcelo s ní nebyl. Mírně jsme se hrozili, co budeme dělat s takovým množstvím špaget (počítali jsme s ním), no on přijel jen asi o 15 min později, takže nakonec těch špaget zbylo jen maličko a to jsem snědla dneska k večeři. Taková ňamka to byla! Dala jsem si do toho zase to pečené/smažené/pražené rajče a bylo to uplně skvělé! Pak jsem umývala nádobí a s Consoli jsme čistili kuchyň. Marcelo si mezitím šel dát siestu. My 3 jsme si pak sedli do obýváku a u televize jsme kecali a tak na pul hodinky usnuli.
Kolem šesté jsme si dali kafe, převlíkli se a Consoli, že nám pomůže nakoupit v Carefouru. Bylo to super, jednak jsme se nádherně prošli, ačkoli vedro bylo pekelné, a jednak už máme konečně doma nějaké jídlo.
Náš nákup stál 41 euro + nějaké cenťáky. Co šlo, brali jsme výrobky značky Carefour anebo to, co bylo v akci. Pokusim se tu vypsat, co jsme koupili.
6 krabic mléka
Balík toaletního papíru (12 roliček)
1 balík papírových ubrousků
2 lahve gelu na holení
Balíček žiletek pro Pedra (to stálo ňákých 15,cosi euro, byli to Gilet fusion, moc nevím)
2 krabice cereálií pro mě (yuhuuu to mně vydrží nadouho aspon, jedny jsou medové, stály 1.82 euro, a druhé značky Carefour s čokoládou a ty stály cca 1.40 euro)
1 krabičku mazacího sýra trojůhelníčků (krabička obsahovala jakoby dvě ty kulatý krabičky v sobě)
2 balíčky kraťoučkých teňoučkých párečků
8 Carefour bílých přírodních (přirozených?) jogurtů „naturales“
4 kokosové jogurty
1 váleček mortadely s kousky oliv
1 sáček Carefour těstovin (kolínka)
1 krabičku pečeného/smaženého/praženého rajčete
1 carefour sprchový krásně vonící gel (1.25 euro)
A jinak už asi nic. Jako ty ceny v těch velkoobchoďákách sou asi stejné tak nějak.
V Carefouru sem viděla divné ovoce. Jmenuje se paraguayas a jsou to jakoby rozpláclý broskve. Tu kůži to má normálně jak broskev takovou semišovou, ale je to rozpláclý a tvarem mi to přijde něco mezi jabkem a rajčetem a je to menší. Prý se to líp loupe, říkala Consoli. Chtěli sme pár vzít, ale byly tak tvrdé ty paraguayas, že sme je tam nechali.
Cesta zpět z Carefouru se nesla ve velmi veselé náladě. Zpívali sme si do kroku, já si mírně pohazovala balíkem s mlíkem a bylo mi fajn. Na polovině cesty se však ozvalo: křach!!! a ucho od těch mlík ruplo. Na náladě mi to neubralo, nahodila jsem si mlíka na rameno a mohlo se pokračovat.
Doma nám otevřel právě se probudivší Marcelo (uaaa to byla megasiesta :) ), Consolita nám ještě pomohla vyskládat věci a pak odjeli. My se osprchovali, navečeřeli se a teď sme tu.
Po cestě do Carefour jsme se ještě museli zastavit tam, jak se podává ta jakoby sportka, Pedro tam nechal zase 2 eura a s pocitem, že ani tentokrát nepocestujeme do Brazílie, jsme šli nakupovat. Tam jsme nechali penízky alespon za něco užitečného. :)
Zítra asi nebudeme dělat gran cosa a v pátek hurá ke španělskému oftalmologovi. To zase bude něco!

No hay comentarios:

Publicar un comentario