martes, 27 de julio de 2010

Den 19: Jak to nevyšlo, znovu na univerzitě

Včera, tj. v pondělí 27.července, jsme jeli rano opet na univerzitu. Meli jsme tam byt uz v 11, tak jsme vstali v 8, nasnidali, udelali si testoviny, abysme, az dorazime ze skoly, mohli rovnou jist, osprchovali sme se, prevlekli a vyrazili na metro. Ja uz byla cela nedockava, az vyzkousim „muj“ novy listek.
Prisli jsme k turniketum metra, prvni sel Pedro a cekal tam na me. Ja se tam tecdy nastavila, pravou rukou sem strcila listek do takove te masinky, co tam na to maji, co ten listek projede, odecte jizdu a uvolni turniket, masinka zabzucela, ja se oprela do turniketu a ten nic. Otocila jsem tedy listek domnivaje se, ze jsem jej tam mozna strcila vzhuru nohama, no masinka opet jen nespokojene zabzucela a me pustit odmitla. Najednou se tam objevila takova pani, ktera mi chtela vehementne s tim listkem pomahat a ze s nim zajde za tema security boys, co tam v metru porad jsou, a ze se jich zepta, co s tim je, kdyz jeho platnost jeste neskoncila, a tedy by me mel pustit. No honem jsem ji vysvetlila, ze to je dobry, ze ten listek uz asi propadl a spesne jsem si jej od ni prebrala. Vytahla jsem tedy s povzdechem muj koupeny listek, nechala si odecist jednu jizdu a hned za turniketama jsme ten spropadeny listek od Josého vyhodili. Nakonec bych s nim mela jeste problemy. No a tak zase jezdim za svoje jizdy. Stejne teda moc nejezdime, tak se to tak rychle nevyplaca.
Na zastavku Ciudad universitaria jsme tentokrat dorazili presne vcas, jen tak 3 min jsme si sedli a uz prisla Lorena. Sli jsme opet do kancelare OIPD, kde krome Antonie Durán bylo este vic nakych lidi. 2 asi studenti (jeden se jmenoval Pedro) a este nejaka pracovnice, nejaka Charo. Antonia se tentokrat snazila vykomunikovat s ONCE, jestli by me mohli zacit ucit prostorovku driv. V ONCE mi rekli, ze pokud nedostanou zpravu od spanelskeho oftalmologa, tak nehrozi. At zije burokracie. Pak jsme se ji jeste ptali na ty byty. Poslala nas tedy do kancelare, kde se vyrizuje ubytovani. Mne jako studentce by jej dali, ale byl problem s tim, ze chceme s Pedrem bydlet spolu, on jednak neni student a hlavne ty studentske byty, kteri oni nabizeji cizincum, nikdy nejsou smisene. Tak nas poslal pan za jinym panem a ten koukal normalne na net. Ve ctvrti Moratalaz, kde chceme byt, nasel jeden byt tripokojovy za celkovou cenu 400 euro. To mi prislo nejaky divny. No kdyz jsme zjistili, ze byt neni vubec ale vubec vybaveny, uz jsme se tomu ani nedivili. Pak jeste jeden nasli, ale to bylo zase mega drahe. Za pronajem se tady vubec plati nejak hrozne moc, je to strasne. Hej toz nevim jak to dopadne no. Snad nejak.
Pak jsme uz jeli domu. Antonia nas jeste vyprovodila na metro a ja uz se pak jen soustredila, abych v metru neusnula. byla jsem nejaka hrozne moc unavena. Doma jsme si snedli ty testoviny a sli spat. Spali jsme dlouho a nadherne.
Kdyz jsem se vzbudila a probrala se kafem, jala jsem se vypisovat si predmety, ktere jsem si vybrala + udaje k nim, ze studijniho katalogu. Zjistila jsem, ze jeden predmet budu muset vyhodit ptz se vyucuje jen v jarnim semestru a opet jsem narazila na problem s tim predmetem (Introducción a la) historia de la lengua espanola. Ve studijnim katalogu predmet pro jistotu nebyl uveden ani se starym, ani s novym nazvem. Tak jsem dnes (v utery) rano volala Antonii, at mi rekne, kde ten predmet videla, a ona ze to nevadi, at ji poslu e-mail s temi daty od tech ostatnich predmetu...a pak uz nic. Myslela jsem, ze mi treba e-mailem napise, kde ho nasla, anebo neco, ale nic. Tak nevim. No snad se to casem dozvim. A hlavne s ni musim poresit zmenu learning agreementu. Necham si to potvrdit tu a pak to poslu do Ceska, aby mi ho potvrdili tam a ja kooonecne mela tristranne potvrzeny LA ptz tamten mi nepotvrdili Spanele, ale kdyz budu muset vyhodit toten predmet + napsat zmeneny nazev toho jineho, je to asi zbytecne, aby mi to potvrzovali. No ale uz ten LA chcu mit vyrizeny bozeeee!!!
No a pak uz byl cas spat pac temer cele odpoledne mi zabraly ty predmety.
Vecer nam José udelal uzasnou veceri! Uplne nadhernou tortillu de patatas a salatek z rajcat, olivoveho oleje a koreni, ktere je upe uzasne, jmenuje se curcuma a ja se do nej asi zamilovala. Musim se podivat, co to obsahuje a stli to de zehnat v Cr.
Jinak jsem behem toho odpoledne trochu pisala s Hanickou na icq, obdrzela e-mail o tom, ze 28.zari ve 12:00 mame welcome erasmus session na fakulte farmacie UCM a ze si s sebou nemame zapomnet vzit takovou tu malou fotecku. Uz jsem na to moc zvedava. Dali nam dokonce link na google maps, jak se tam jede.
Vecer jsem si pak jeste vymenila par zpravicek s Mirkou na skype (je fajn, ze se muze z Kalabrie pripojit, aspon na chvilku) a pak jsem uz zalehla.

No hay comentarios:

Publicar un comentario