sábado, 25 de septiembre de 2010

!Viva el papeleo eo eo!

Tak už mám abono na metro!!!!! Po asi dvou měsících zbytečného vyřizování a lítání pro papíry mám ten normální, který mi nakonec pán udělal během pěti minut, ale tak to je Espaňa. :D Když sem byla naposled v te trafice, tak mi řekli, že ty dokumenty, které sem všechny musela nashromáždit a které paní poslala, aby udělali tu kartičku na abono, tak že jí je vrátili, protože tam chybí jakási informace, kterou já v českých dokumentech prostě nemám. No a že si mám zajít pro jakýsi certifikát kamsi. Mezitím jsem se začala učit trasy, takže ráno jsem vždycky pryč, takže sme nikdy neměli čas tam zajít, až včera. Takže tím se to zase pozdrželo. Tož sme se tam vydali, ráno sme kvuli tomu brzo vstávali, aby nám tam řekli, že ten certifikát mi oni nevydají, že musím kamsi, kde to bude trvat asi tři měsíce. Jasně! Dostat mooožná abono v den mojeho odjezdu ne? Tož sem se nasrala a šla si pro normální abono. Stojí padesát éček/měsíc, což je fakt mega moc, ale jelikož nakonec budu do školy jezdit metrem a busem (2 cesty tam, 2 cesty zpět/den), tož se mi to mega vyplatí. + rozmarné cesty o víkendu a tak. :D Navíc zona A abarca prácticamente todo Madrid, takže mužu cestovat a cestovat a cestovat, až se ucestuju. :D
Taky sem se začala učit ty trasy. Už si aspon nepřipadám jak debil a vím, jak se jede do školy. It’s a long long loooong way. Tak hodinu a půl mi to zabere počítám. Takže v šest ráno na nohou, abych tam dojela o pul deváté na hodinu. Metrem 7 zastávek a pak autobusem, který mi staví skoro před dveřmi budovy B mojí fakulty.
Univerzita je velká budova. Mooooc velká budova. Je sice fakt, že mám hodiny ve dvou budovách a ne jak v Brně v áčku, béčku, céčku, déčku, géčku, jéčku a káčku, ale jako...radši budu mět rozfrcaný budovy ale malý a přehledný jak toto... Tam vlezete a máte pocit, že se ztratíte v budově, ufff! Snad si časem zvyknu.
Včera sem byla poprvé v jedné učebně. Je taky pořádně veliká. Měli sme tam welcome meeting erasmus studentů filozofické fakulty. Schůzka se mi líbila, paní vysvětlovala moc pěkně, naštěstí to bylo celé v espanol a ne ingliš, jenom dokument potvrzující naši asistenci na schůzce vysvětlila ingliš ale pak v espanol también. Ale mega moc dokumentů musím vyřídit. Tak především si musím zařídit studentskou kartu, něco jak náš isic. A pro to se musí jít kamsi do jakéhosi dalšího centra erasmus – sem si myslela, že je jen jedno, to které je na UCM – a potom do centra informatiky, kde mi udělají digitální fotku, stejně jak na náš isic, kdy se muselo jít na fakultu informatiky. A pak to pošlou do toho centra které znám já a asi tam si pro to půjdu. Další dokument je solicitud de matrícula, kde vypíšu, do jakých předmětů se chcu zapsat a oni mě zanesou do jejich informačního systému. Kéž by to bylo jako náš is!!! Ale to nebude... A pak musím ještě někde, nevím kde, vyzvednout něco, co se jmenuje fichas de clases, vyplnit to a každému profesorovi, kterého budu mít, dát jednu tu fichu... Jo to se má vyzvedávat v te budově jak byla ta schůzka někde ve vchodu...ale nevím jestli to tam v pondělí ještě bude. Pokud chcu kód na wifinu, taky musím jít do některého z těch dvou erasmus center a nevím jestli mi ho dají bez studentské karty... Ufff!!!
A jako trasy sem se začala učit před týdnem a stihli sme akorát cestu z domu na metro a metro a ten bus ptž Soledad (ta co se mnou trasuje) na mě měla dycky čas 2 hodiny ráno a během těch se toho moc stihnout nedá. Takže jako do školy jó ale jako budovy univerzity, učebny a ty erasmus centra ni puta idea... Takže teď v pondělí to bude moooc zajímavý... A já už sem z toho moc moc nervózní...
A jinak hledáme pořát ten byt, Pedro dal aji inzerát na net a já dneska taky, tak uvidíme no...
A v pátky budeme s Pedrem chodit na tanec!!! Yuhuuu!!! Se těším! Bude relax a aspon se budeme hýbat. :)
Nic, tož já zase napíšu... Tak mi moc držte v pondělí pěsti.

No hay comentarios:

Publicar un comentario